КУДИ ЙДУТЬ «СОЦІАЛЬНІ» МІЛЬЙОНИ? (Газета “Новини Закарпаття” № 145-146 (4167-4168) від 21 грудня 2013 року)

“Тема дня” від 31.12.2013 року
31.12.2013
Програма “На часі” від 2 січня 2014 року(Інтерв’ю начальника ЗОУЛМГ Ігора Фізика та директора ДП “Ужгородське ЛГ” Івана Костіва)
03.01.2014
Показати всі

КУДИ ЙДУТЬ «СОЦІАЛЬНІ» МІЛЬЙОНИ? (Газета “Новини Закарпаття” № 145-146 (4167-4168) від 21 грудня 2013 року)

КУДИ ЙДУТЬ «СОЦІАЛЬНІ» МІЛЬЙОНИ?

ЯК ВЛАДА, ПРОФСПІЛКИ ТА РОБОТОДАВЦІ ДБАЮТЬ ПРО НАШЕ ЗДОРОВ’Я

Цього місяця завершується шестирічний строк повноважень членів правління Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Останні 2 роки його очолював голова обласного об’єднання організацій роботодавців «Закарпаття», директор державного підприємства «Ужгородське лісове господарство» Іван Костів (на фото). Напередодні завершального засідання правління, на якому обговорюватиметься звіт голови, Іван Васильович поділився думками з цього приводу.

— Правління відділення фонду було сформовано на паритетних засадах: із представників державних органів влади, застрахованих осіб і роботодавців, — каже Іван Костів. — Кожну сторону представляють по сім його членів, які працюють на громадських засадах. Відповідно, почергово представники соціальних партнерів і очолювали цей орган: Іван Король (від профспілок області), Володимир Гоблик (від органів державної влади). А нам, роботодавцям, випав завершальний дворічний термін каденції.

Попри те, що працюємо на громадських засадах, усе ж відповідальність на правлінні лежить велика. Бо відділення Фонду соціального страху­ван­ня з тимчасової втрати пра­цездатності здійснює керівництво та управління загально­обов’язковим державним со­ціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності у регіоні, витратами, зумовленими народженням та похованням, контроль над використанням народних коштів.

За час нашої каденції було проведено 14 засідань правління, на яких ми визначали поточні завдання роботи відділення фонду, розглядали та затверджували його річні та квартальні бюджети, слухали звіти виконавчої дирекції про їх виконання. І це не випадково. Адже на вирішення цих проблем ідуть серйозні кошти, які до бюджету фонду платять роботодавці та застраховані особи. Лише впродовж останніх двох років на ці цілі було витрачено більше 252 мільйонів гривень. До речі, дохідну частину бюджету за цей час вдалося виконати на 114 відсотків.

З огляду на масштабність роботи силами членів правління, які працюють на громадських засадах, не обійтися…

— Звичайно. Для цього створено відповідний робочий орган — виконавчу дирекцію обласного відділення фонду, яка згідно зі статутом є підзвітною правлінню та виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності України.

Цікаво, які повноваження дирекції делеговано?

— Повноважень в апарату виконавчої дирекції відділення вистачає. На плечах дирекції — акумуляція коштів на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням людини. Крім цього, дирекція здійснює оперативне розпорядження страховими коштами фонду в межах затвердженого бюджету, дбає про матеріальне забезпечення та надає соціальні послуги працюючим. У процесі цієї роботи на порядок денний виходять і питання, пов’язані з відповідальністю сторін за порушення чинного законодавства. А тому дирекція представляє інтереси страховика в судових органах. Крім цього вирішує ряд організаційних проблем. Зокрема, готує та подає на розгляд правління проект бюджету фонду та звіт про його виконання, пропозиції щодо інших соціальних послуг та соціальних програм з питань соціального захисту працюючих.

Як наслідок, саме через виконавчу дирекцію обласного відділення, міські, міжрайонні та районні дирекції ми намагалися своєчасно забезпечувати гарантовані виплати людям із коштів Фонду соціального страхування, передбачені чинним законодавством. За останні два роки, за час каденції роботодавців, на це було використано 207 мільйонів гривень. З них на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності — 113,8 мільйона гривень, по вагітності і пологах працюючим жінкам — 92 мільйони, на поховання — 1,3 млн. грн.

За останні два роки ці виплати зросли порівняно з попереднім відповідним періодом на 9,1 відсотка. Це, як на мене, суттєвий показник.

А яка ситуація з лікуванням та оздоровленням працюючих та членів їхній сімей?

— На оздоровчі заходи застрахованих осіб та членів їхніх сімей упродовж 2012—2013 років було витрачено 54,6 мільйона гривень, з яких 43,2 мільйона використано на придбання путівок на санаторно-курортне лікування. За рахунок цих коштів у санаторіях, їхніх реабілітаційних відділеннях вдалося оздоровити майже 7400 людей.

За цей же період у дитячих таборах побувало більше восьми тисяч дітей. На це та позашкільне обслуговування дітей працюючих батьків області було використано близько 12,5 мільйона гривень. Кошти в основному виділялися на часткове фінансування оздоровлення дітей, передусім на організацію харчування, лікування та культурне обслуговування у дитячих оздоровницях.

Зауважу, що під час літніх канікул 2012 та 2013 років ми повністю виконали програму по оздоровленню дітей, раціонально використали всі кошти, передбачені для цього.

На жаль, є чимало хворих і серед застрахованої студентської молоді. А тому за цей період на оздоровлення 695 студентів у санаторії-профілакторії «Скалка» було спрямовано 700 тисяч гривень.

З часу запровадження єдиного соціального внеску фонду, мабуть, стало працювати легше, оскільки цим займається новостворена служба доходів і зборів. І все ж ряд контрольних функцій, в тому числі й щодо наповнення бюджету, за відділенням залишився…

— Останнім часом на перший план в роботі контролюючих підрозділів відділення виконавчої дирекції виходить і контроль за достовірністю подання заявок на фінансування страхувальників, що дозволяє попереджати неправомірні витрати. Так, упродовж звітного періоду працівниками контрольно-ревізійного відділу, міських, районних та міжрайонних виконавчих дирекцій з цією метою було перевірено 5654 страхувальників. Як наслідок, до 1484 із них довелося застосувати фінансові та штрафні санкції, донарахувати до бюджету фонду разом із адміністративними штрафами 1984 тис. гривень.

Дирекції довелося подати до судів 43 позовні заяви про стягнення заборгованості. Як наслідок, суди розглянули та прийняли рішення про задоволення позовних заяв відділення на суму понад 210 тисяч гривень. Решта заяв перебувають ще на розгляді. З питань примусового виконання рішень судів відділення тісно співпрацює з Державною виконавчою службою.

Наведені форми і методи роботи свідчать про необхідність такого контролю.

http://nz.uz.ua/news/kudi-ydut-socialni-milyoni

Записав
Михайло ТРАВЕНЬ.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *